Visa ett inlägg
(#3 (permalink))
Gammal
Pectoras avatar
Pectora is Offline
Lär mig nya saker fortfarande

Reg.datum: Feb 2010
Standard 2010-07-24

Går inte att säga hur just den papegojan du köper kommer att vara. Vi bor i lägenhet och har två stycken amazoner. En gulpannad och en gulnackad. När vi köpte våran första gojja(den gulpannade) så var han fruktansvärt lugn och skrek inte alls mycket men efter att vi köpte en till så blev det lite mer tjöt än det va innan haha.
Det är något du får räkna med oavsett om du köper en eller två eftersom dom går igenom faser i livet. P.g.a att den gulpannade var ett halvår när vi köpte honom så kan han mycket väl ha blivit lika pratglad ändå eftersom han går igenom könsmognad nu. Grannarna har inte klagat på oss och vi klagar inte på dom heller när dom drar på hög musik eller när deras hundar skäller. Dom har ju inte så mycket dom kan säga till oss heller eftersom dom inte är bättre själva plus att papegojor sover gärna mellan dom tiderna det ska vara tyst i huset(21-9).
Men skriker det gör dom så de räcker till och blir över. Du kommer önska att du skaffa vandrande pinnar istället mer än en gång, de gör jag nästan dagligen! =)
Jag rekommenderar att du skaffar två stycken direkt, vi märkte stor skillnad på hur våran första mådde innan när han var själv och efter när vi köpte en vän åt honom. Han blev en helt annan fågel på både gott och ont. Men för hans del bara på gott. Han ser ut att trivas jätte bra nu och dom göra allt ihop! Håller med Lasse rätt mycket förutom att våra gojjor är mer skrikiga mitt på dagen än vad dom är på morgon och kväll.
Svara med citat