Visa ett inlägg
(#10 (permalink))
Gammal
porlas is Offline
Ser och lär

Reg.datum: Mar 2010
Standard 2010-07-26

Citat:
Ursprungligen postat av Gron Visa inlägg
Håller med Lasse530, föredrar mina amazoners skrik och gap för dvärgpapegojornas skrik skär riktigt in i mina öron, ett otroligt högt ljud som låter som ett brandlarm!
Ibland vill man bara låsa in gojorna i källaren
Vi har ju alltid haft fåglar men mindre fåglar, som zebrafikar, undulater (liten uppfödning) nymfkakador samt dvärgpapegojor. Dvärgpapegojorna tålde jag inte pga deras gälla skrik, undulater är oxå jobbiga för dom tjattrar helat iden. Nymfen har sina stunder den oxå men inte hela tiden som undulaterna.
Så är långvingepapegojorna likadana som dvärgpapegojorna så kan ja ju ge upp den tanken och då är de ju de stora kvar.
Hoppas att man kan minimera skriket så de inte skriker 1 timme åt gången varje gång utan att man kan sysselsätta den såpass att den glömmer sitt skrikande.
Vill verkligen inte bli vräkt, men som någon annan sa, det är mycke annat som kan höras i ett hyreshus. Toaletter som spolas, folk som festar, folk som hostar. Så man kan ju hoppas på att en goja inte ska störa allt för mycket.
Skulle min granne under säga något så kan ju jag bara klaga varje gång han står på balkongen och röker, vilket är väldigt störande då jag inte gillar cigarettrök.
Ska iaf ta och ringa hyresvärden idag och höra mig för lite om lagar å regler i huset. Så får en la se va de säger.
Svara med citat