Citat:
Ursprungligen postat av Catze
Hann inte före dig ville bara säga att mitt inlägg var inte menat som ovänligt så att du vet det :)
Jag har vana av fåglar men har aldrig handmatat en fågel förut och skulle aldrig ge mig på det trots att även jag matat en hel del andra djurungar förut, det ska viss vana till och om inte uppfödaren själv handmatar så hur ska h*n då stödja dig i det hela? Vad är anledningen till att du ska handmata fågeln?
|
Nä jag tog de inte så heller =)
Uppfödaren kommer kunna ge mig dom råd jag behöver, över hur mycket mat gojan ska ha, hur mycket den ska gå upp i vikt mm och kommer inte han kunna ge mig dessa råd, då vet jag en djuraffär som handmatar massor med gojor och jag har lite kontakt med dem så det kommer finnas någon att fråga om råd och så.
Nä egentligen vill jag väl ha en handmatat goja mest för att man fått en rekommendation från de jag pratat med att det är de bästa att skaffa sig om man vill ha en trevlig goja. Sedan har jag iof hört att en föräldramatad fågel inte blir lika mycket som ett "plåster" på dig.
Nä de e jättesvårt detta. Jag vet inte vad som är bäst egentligen. Ni får gärna ge mig råd ang detta, då jag har valet att antingen handmata själv eller hämta gojan när den är leveransklart å föräldramatad.