|

2010-08-04
Safosa, anser du att man inte kan arbeta för att förbättra olika saker parallellt på såväl individ- som samhällelig nivå? Jag tycker det är ett högst remarkabelt synsätt isådanafall. Hur anser du då att denna segmentering skall se ut när man du skalat bort djurens rättigheter. Skall man börja med sudanesernas levnadsförhållanden, indonesers, svenskars, vuxna, barn, kvinnor, män, åldringar, förståndshandikappade, sjuka, friska, släktingar.... om man extrapolerar det du skriver i ditt tidigare inlägg tycker jag att associationerna blir mycket obehagliga...
Jag själv multitaskar, jag gör en hel del för människor - tro det eller ej - men desto mer för djur och framförallt mer för att i framtiden kunna öka vidden av mina insatser. Det är tur att man kan göra olika saker samtidigt, både som individ och som samhälle. Tänk om alla skulle skita i 90% av alla sjukdomar och bara lägga krutet på forskning kring.... ja vadå? De vanligaste, de dödligaste, de mest smärtsamma, de dyraste, de som drabbar fattiga, de som drabbar rika...
Att måla upp falska dikotomier tror jag personligen inte för något gott med sig.
Dear Ceasar Millan, give me a calm submissive parrot.
|