Visa ett inlägg
(#22 (permalink))
Gammal
Johanna/VÖs avatar
Johanna/VÖ is Offline
AngelsAmongUs Donator Donator Donator

Reg.datum: Oct 2007
Å:lder: 32
Standard 2010-08-05

Citat:
Ursprungligen postat av sussi Visa inlägg
Vad är det du skriver.... att bönderna måste få jobba med det de vill.....tror du verkligen att bönderna vill MÖRDA sina djur.
Jag hoppas verkligen att du med dina ord är vegetarian och inte äter något som helst som har någon form av djur i sig såväl godis som mat eller använder smink etc

Kan inte låta bli att reagera på sådana påståenden.

Vad skulle Sverige vara utan sina bönder. Låt dom vara i fred från fler påhopp nu. Dom gör ett bra jobb, likväl som slaktbilens chaufför gör sitt jobb bra. Tänk efter vad ni själva bidrar med till näringskedjan. Inte mycket skulle jag tro men klaga det kan ni och äter gör ni med all säkerhet varje dag och jag tror inte er mat enbart består av rötter från naturen opps BÖNDERNA planterar ju träden med utom dem som andra djur har hjälpt till att sprida förstås

Det ena utesluter inte det andra

Jag tycker också att det är förskräckligt hur åldringarna har det. De som slitit hårt i sitt verksamma liv ska behandlas sämre än en råtta.
Så vill inte jag sluta mina dagar här på jorden. Jag hoppas innerligt att jag får vara kurant ända till den dag jag dör och att jag slipper vara beroende av andra. Kunna få äta den mat jag vill äta, sova när jag vill sova, komma ut i friska luften när jag vill komma ut till den etc.
som vanligt hoppar du högst jag tål inte kött idag så nej jag äter inget sånt sminkar mig gör ja inte heller.
jag älskar bönderna vi är närmast granne med en underbar familj som är bonde och menade endast positiv att de måste jobba med de älskar för de gör de verkligen inte slakten men att jobba med kor.
du med jobbar väl med kor för att du älskar de eller hur?
vrid inte ord som inte finns.

when you change the way you look at things, the things you look at change.
Svara med citat